Genellikle işimizden ve hayattaki koşuşturmacamızdan birçoğumuz indirimleri takip etmeye vakit bulamayız ya da üşeniriz. Aslında koşuşturmaca içerisinde de olsak kolayca ve basit yöntemlerle indirimlerden haberdar olmak mümkün.
Genel basit yöntemlerin birkaçından bahsedelim. İşte markaların indirimlerinden haberdar olmak için yapmamız gerekenler;
- Sık alışveriş yaptığımız mağaza, internet sitesi vs sosyal medya hesaplarını takip etmeli ya da varsa uygulamalarını telefonlarımıza indirmeliyiz.
- Alışveriş yapmadan önce sezon başlangıçlarını ve sezon sonlarını gözden geçirmeliyiz.
- İnternette dolaşırken, çevremizde gördüğümüz reklam panolarını ya da afişlerı, duyuruları veya reklamları es geçmemeliyiz.
- Sık alışveriş yaptığımız yerlerin üyelik kartını alıp indirimlerden direkt olarak sms yoluyla da haberdar olabiliriz.
- Gittiğimiz alışveriş ortamlarında gözümüze çarpıp çoğu zaman almadığımız broşürleri almalı ve incelemeliyiz. Bu basit yöntemleri kullanarak hayatımızın bir parçası haline getirebilir, indirimlerden yararlanarak az da olsa bütçemize katkı sağlayabiliriz.
Neden indirim ve promosyonlara ihtiyaç duyarız?
Çoğumuzun da bildiği gibi neredeyse her insanın elde ettiği geliri giderlerine yetirebilme kaygısı vardır. Bu sebeple indirimli alışverişler ve promosyonlar çoğu kişi için cezbedici olabilmekte.
Bireyler olarak hayatımızda çoğu zaman bizler için 'dahası' olabilecek şeyleri düşünebiliriz. Örneğin kendimize “nasıl tasarruf ederim? Yaptığım işte kazancımı nasıl arttırabilirim? Kendime ek gelir oluşturmak için neler yapmalıyım?” gibi birçok soru sorabiliriz. İndirim ve promosyonlara yönelme isteği de içimizdeki bariz tasarruf yapma ve daha fazlasını isteme düşüncesindedir.
İndirimlerden yararlanmayı takıntı veya yaşam tarzı haline getirenler.
Bir de her şeyi ucuza veya bedavaya getirmeye çalışan bir kitle var ki göz ardı edilecek gibi değil. Son dönemde Instagram’da, Youtube’ta gördüğümüz gezginlerin neredeyse hepsi en az 1 sene öncesinden uçak bileti alıyor veya rezervasyon yaptırıyor. Bu sayede hem %90’a varan indirimlerden yararlanıyorlar hem de istedikleri ülkeleri gezme fırsatı bulmuş oluyorlar.
Tabii ki indirimli alışverişleri takıntı haline getirmenin de belli başlı sebepleri var.
Yaşamımız boyunca neredeyse hepimizin maddi açıdan zorluk yaşadığı dönemler olmuştur. İndirimlerden yararlanmayı takıntı veya yaşam tarzı haline getirmenin önemli etkenlerinden biri de bu konudur. Yaşanılan zorluk süreci kişide daha avantajlı alışveriş yapma isteğini doğurmuş ve bunu takıntı haline dönüştürecek seviyelere ulaştırmış olabilir.
Maddi imkânsızlığın tam tersi olarak durumu iyi olduğu halde indirim meraklısı olanlar da mevcut. Buradaki temel sebep ise bir ürünü olduğu fiyattan değil de daha ucuza almış olmanın verdiği hissiyatla alakalı. Kısaca hem maddiyatta bizlere katkı sağlıyor olması hem de manevi açıdan iyi hissettirmesi bizleri indirim fırsatlarına yönlendirebilir.
İndirim oyunlarına dikkat!
Artık hepimiz her insanın indirimlere zaafı olabildiğini öğrendik. İşte bunu bilen bazı pazarlamacılar müşterilerine indirim oyunları yaparak satışlarını arttırmaya çalışabiliyor. Örneğin bu pazarlamacılar gerçek değeri 100 TL olan bir ürünü; gerçek değeri 200 TL’ymiş ve % 50 indirimliymiş gibi fiyat etiketi basarak 100 TL’ye satmaya devam ediyor. Bu sebeple bir ürün alırken indirim oyunlarına düşmemek için ürünün gerçek değeriyle ilgili ön araştırma yapılması gerektiğini tavsiye ediyoruz. Bunu yapmak için aynı ürünün internetteki farklı mağazalarda kaç paraya satıldığını araştırmanız yararınıza olur. Böylece hem ürünün orjinalliğini hem de indirimin doğruluğunu sağlayabilirsiniz.